VisitDenmark, Mediacom og Hjaltelin Stahl modtager indsigtsprisen i Årets Rambuk 2021

”Vi er superstolte over netop denne pris”

15.10.2021
Foto: VisitDenmark

Prisen for bedste indsigt gik til VisitDenmark og kampagnen ”Meget mere end bare Danmark”, da årets Rambuk priser blev uddelt torsdag aften. 

Hvert år holder rigtig mange danskere ferie i Danmark. Alligevel er der en tendens til at sige, at vi bare skal holde ferie i Danmark. Men hvornår er Danmark blevet til ”bare” Danmark? Hvorfor er vi danskere ikke mere stolte af vores land? 

Dette var udgangspunktet for en stor kampagne, VisitDenmark lancerede i juni 2020 sammen med de danske destinationer, for at få danskerne til at holde ferie hjemme under coronapandemien. 

Nu er kampagnen hædret med en pris for bedste indsigt i uddelingerne af Årets Rambuk 2021

”Vi er superstolte over at få netop denne pris. Danskerne har en tendens til at tage Danmark som ferieland for givet, og det ville vi gerne rykke ved med kampagnen. Den indsigt har Rambukjuryen kvitteret for med prisen, og heldigvis har danskerne også taget rigtigt godt imod budskabet,” siger Erik Mortensen, Chef for Global Brand Activation i VisitDenmark. 

En undersøgelse fra Epinion har efterfølgende vist, at hele 36 procent af danskerne har fået et mere positivt syn på Danmark som ferieland, og at det især er den yngre del af befolkningen på mellem 18-34 år, som er blevet mere positive.

Det er en jury af toneangivende brancheprofessionelle, som udvælger vinderne, og Indsigts Prisen gives for ”det mest indsigtsfulde arbejde med at omsætte data til effektfuld kommerciel kommunikation.”

Kampagnen var også nomineret i to andre kategorier, nemlig Content Activated Prisen og Kampagneprisen. I begge kategorier vand McDonald’s dog for deres kampagne med Paul Cunningham.

Dansk Markedsføring står bag Rambuk priserne. 
 

Fakta om kampagnen   

Kampagnen var udviklet og eksekveret i samarbejde med Hjaltelin Stahl og Mediacom. Budgettet var på 21 millioner kroner, hvoraf Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse bevilligede 10,3 millioner kroner og partnerne bag lagde det resterende beløb. 

Afsender af kampagnen var 19 danske destinationer, Danske Destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark.

Kampagnen har også modtaget en sølvmedalje i kategorien TV/Cinema Commercials i The Golden City Gate 2021, Berlin. Derudover også tre sølvmedaljer i kategorien Tourism Destinations Countries i New York Festivals TV & Film Awards 2021 samt i The International Tourism Film Festival i henholdsvis Cape Town 2021, South Africa og Cappadocia 2021, Turkey. 

Mere om kampagnen

Sov med hajerne kattegatcenter
Oplev indendørs i efterårsferien
Martin Brygmann er frontfigur i filmen til "Meget mere end bare Danmark" kampagnen i 2020
“Meget mere end bare Danmark” vinder prestigefyldt tv-pris
Banner fra #baredanmark kampagne fra samsø
‘Vi bliver bare i Danmark i år’
Fire mennesker går ude foran Skuespilhuset i København
Ny kampagne skal skabe forretning til mødebranchen
Mette Horn er frontfigur i tv-reklamen for kampagnen "Meget mere end bare Danmark" i 2021
Tv-reklame viser uventede oplevelser i "bare Danmark"
Martin Brygmann er frontfigur i filmen til "Meget mere end bare Danmark" kampagnen i 2020
‘Meget mere end bare Danmark’-film hædret internationalt